Strumîrs e Zambarlans
22/11/24 20:30
Di
Alviero Negro
Adatament e Regjie di / Adattamento e regia di
Ferruccio Merisi
Cun
Paola Aiello, Manuel Buttus, Serena Costalunga, Flavio D’Andrea, Alessandro Maione, Paolo Mutti, Nicoletta Oscuro, Jacopo Pittino, Federico Scridel, Massimo Somaglino
e cun
Juliana Azevedo, Caterina Di Biaggio, Laura Giavon, Alba Nacinovich, Danilo Favret, Stefano Monino, Pierluigi Manzoni, Simone Zoletto
Musichis di / Musiche di
Marco Maiero
Produzion
Teatri Stabil Furlan
Cu la colaborazion di / Con la collaborazione di
Teatri Gnûf Giovanni da Udine e Sportel associât pe lenghe furlane dai Comuns di Cjarlins, Gonârs, Muçane, Porpêt, Prissinins e San Zorç di Noiâr
E conte di chel che al ven calcolât tant che il riviel plui grant e tragjic dal Rinassiment talian, jentrât inte storie cul non di “Crudel zobia grassa”: lis violencis de joibe grasse dal 1511 che, de citât di Udin, si son slargjadis par dut il Friûl cun maçalizis e fiscaments in dam de nobiltât locâl, za dividude in dôs fazions in lote, in part cui venezians, in part cui Asburcs, ai timps de rivade in Friûl di Massimilian di Austrie.
Tal test la classe nobiliâr e il sotproletariât rurâl a son in contraposizion. Di une bande, a vegnin analizadis lis tramis dal podê nobiliâr tal contest aministratîf e te situazion di pericul e preocupazion pe invasion foreste, di chê altre si marche cemût che il popul al vegni lassât fûr de storie, patint forsit dome lis consecuencis.
Racconta quella che è considerata la rivolta popolare più vasta e tragica del Rinascimento italiano, passata alla storia come ‘la crudel zobia grassa’: le violenze del Giovedì Grasso del 1511 che, dalla città di Udine si estesero a tutto il Friuli con massacri e saccheggi ai danni della nobiltà locale, già divisa in due fazioni in lotta, parte con i veneziani, parte con gli Asburgo, ai tempi della calata in Friuli di Massimiliano d’Austria.
Nel testo sono contrapposti la classe nobiliare ed il sottoproletariato rurale. Da un lato vengono analizzate le trame del potere nobiliare nel contesto amministrativo e nella paventata situazione di pericolo per l’invasione straniera, dall’altro viene fatto rilevare come il popolo rimanga escluso dalla storia, patendone eventualmente solo le conseguenze.
TARIFIS DAI BILIETS DAI SPETACUI “I TURCS TAL FRIUL”, “SOS LARIBIANCOS”, “RESTIAMO UMANI”, “NOUFCENT”, “LYRA”
* Par otignî la riduzion al è necessari presentâ l’Abonament o la ContattoCard o la Tessera Soci che al certifiche il recuisît valit pai fins de riduzion al moment dal acuist dal biliet.
La riduzion no je valide pai acuiscj online sul portâl VivaTicket.
BIGLIETTERIA TEATRO PALAMOSTRE
Udine, Teatro Palamostre, piazzale Paolo Diacono 21
orario: da lunedì a sabato ore 17.30 – 19.30
tel +39 0432 506925
biglietteria@cssudine.it
Prevendita online sul Circuito VIVATICKET
E online sul sito di www.vivaticket.it