Nel centesimo anniversario della nascita di P.P. Pasolini proposto in lettura scenica dal Teatri Stabil Furlan.
Il Friuli rimase privo di parola dopo la sanguinosa invasione dei turchi del 1499, che provocò migliaia di morti e la distruzione di oltre un centinaio di paesi, non difesi da Venezia che aveva invaso la nostra terra 49 anni prima. Le memorie sicure tramandate sono poche: fra esse, una targa conservata a Casarsa, che testimonia l’adempimento di un voto alla Madonna per la strage scampata dal paese.
I personaggi del dramma di Pier Paolo Pasolini “I turcs tal Friul” portano i nomi di camerari (amministratori) e popolani che compaiono su quella targa. Uno spunto reale per la tragedia immaginata e scritta nel 1944 dal ventitreenne Pasolini, nel Friuli invaso dai tedeschi. In uno sviluppo classico di dolore, morte e rinascita, la vicenda rispecchia le scelte di ribellione o di rassegnazione degli individui, nel quadro culturale del tempo.
Una tragedia di pensiero e poesia, scritta in un terso friulano di “di là da l’aga”, che il Teatri Stabil Furlan presenta il 3 marzo 2022 in forma di lettura scenica sul palco del Giovanni da Udine, alle 20.45 a cura di Fabiano Fantini e Massimo Somaglino.

Intal centesim aniversari de nassite di P.P. Pasolini presentȃt in leture seniche dal Teatri Stabil Furlan.
Il Friûl al restà cence peraule dopo le insanganade invasion dai turcs dal 1499, che a causà miȃrs di muarts e la devastazion di plui di un centenȃr di paîs, che Vignesie, che a veve invadude la nestre tiere 49 agns prime, no veve protets par nuie. Lis memoriis di chei fats a son scjarsis: une si cjiate a Cjasarse, a è une targhe che a conte il compiment di un vȏt ae Madone par che al paîs ai ere stȃt sparagnȃt il massacri.

I personaçs dal drame di Pier Paolo Pasolini “I turcs tal Friûl” a cjapin il non dai cameraris (aministradȏrs) e dai popolans che a son scrits sun chê targhe. Un pont di partence reȃl pe tragjiedie inmagjinade e scrite da part di Pasolini, un zovin di vincjetrê agns, tal Friûl invadût dai mucs. Tun disvilup classic di dolȏr, muart e rinassite, la vicende a presente lis sieltis di ribelion opûr di rassegnazion dai singui, te suage culturȃl di chel timp.
Une tragjiedie di pinsîr e poesie, scrite tun trasparent furlan di di là da l’aga, che il Teatri Stabil Furlan al presente il 3 di març dal 2022 in forme di leture seniche sul palc dal Giovanni da Udine, aes 20.45 par cure di Fabiano Fantini e Massimo Somaglino.