La poesia per partire, ma alla fine sarà sul palco lo spettacolo “Gli ultimi”.
Il progetto David M. Turoldo del Teatri Stabil Furlan è ambizioso

Nel film “Gli ultimi” Turoldo adotta “un suo particolare stile di essenzialità (che) tocca una nudità, una trasparenza vicina all’astrazione, eppure irreparabilmente vera”. Scelta che lo allontana da ogni pericolosa enfasi. Anche per questo dal film “Gli ultimi” sarà tratto uno spettacolo per il palcoscenico del Giovanni da Udine, a conclusione del progetto Turoldo.

In preparazione a quell’evento, è necessario e bello frequentare la sua poesia che, in un contrasto pacificato, mette accanto “il fiammeggiare quasi espressionistico della sua fede” e il “suo dire che … si condensa in qualcosa di … petrosamente fondato, mentre talvolta si placa … nella scabra luminosità delle case e dei cortili friulani …” (Zanzotto). Sempre guardando al futuro: c’è ancora posto per un profeta!

A questa esigenza risponde lo spettacolo “La ricjece da la puaretât”, sul palco del Giovanni da Udine il 20 gennaio 2022, alle 20.45.

La poesie par partî, ma tal finâl al sarà sul palc “Gli Ultimi”.
Il progjet David M. Turoldo dal Teatri Stabil Furlan al è ambiziȏs

Tal film “Gli Ultimi”, Turoldo al fâs so “un particolâr stîl essenziâl (che) si confont cuntune nuditât, une trasparence vicine a la astrazion, ma istès vere cence rimiedi”. Sielte che lu slontane di ogni periculȏse enfasi. Ancje par chest dal film “Gli ultimi” al vignarà gjavât fur un spetacul pal palc dal Giovanni da Udine, a conclusion dal progjet Turoldo.

Par preparâsi a chel event, al è necessari e biel frecuentâ la sȏ poesie che, intun contrast pacificât, e met dongje “ il flameâ cuasit espressionistic de sȏ fede” e il “la sȏ (intime) peraule che … si condense in alc cun fondis su la piere, intant che a voltis si cuiete … te ruspie luminositât des cjasis e dai curtii furlans …” (Zanzotto). Simpri cul voli sul avignî: al è inmò puest al mont par un profete!

A cheste dibisugne al rispuint il spetacul “La ricjece da la puaretât”, sul palc dal Giovanni da Udine ai 20 di zenâr, aes 20.45.