
Amelio di Merêt
12/10/25 17:00
Di e cun / Di e con
Michele Zamparini e Gianluca Valoppi
Produzion / Produzione
Teatri Stabil Furlan
In colaborazione cun / In collaborazione con
Teatro Positivo
Al è vignût fûr che par componi il so une vore famôs “Romeo e Giulietta”, il ‘grant poete’ William Shakespeare al a cjapât ispirazion di une storie sucedude in Friûl, propit te Vile Ottelio Savorgnan a Ariis.
E se o vignissin a savê che dutis lis oparis dal grant dramaturc inglês a son nassudis in Friûl? Michele Zamparini e Gianluca Valoppi a nus mostrin cemût che la storie dal furlan Amelio cun ducj i siei dubis, passions e preocupazions e je stade di ispirazion pal grant dramaturc inglês par scrivi la storie di Amlêt.
Jessi o no jessi? E ricuardâsi come che un pôc di sane matetât e pues judâ a scuvierzisi e a cjalâ il mont cuntune gnove lûs.
Insome, ce che il teatri al fâs di simpri.
Si è scoperto che per comporre il suo famosissimo “Giulietta e Romeo”, il ‘grande bardo’ William Shakespeare ha preso ispirazione da una storia accaduta in Friuli, precisamente a Villa Ottelio Savorgnan di Ariis.
E se venissimo a sapere che tutte le opere del grande drammaturgo inglese hanno in realtà avuto origine in Friuli?
Michele Zamparini e Gianluca Valoppi salgono sul palco e svelano così come la storia del friulano Amelio con tutti i suoi dubbi, passioni, affanni è stata di ispirazione al grande drammaturgo inglese per scrivere la storia di Amleto.
Essere o non essere? E ricordare come un po’ di sana follia può aiutare a scoprire se stessi e guardare con luce nuova il mondo.
“Insome”, quello che il teatro fa da sempre.
Par il secont an il Teatri Stabil Furlan si unìs ae ufierte di ‘Udine città teatro per le bambine e i bambini’ organizade bielzà di plui agns dal CSS Teatro Stabile d’innovazione del Friuli Venezia Giulia e dal Teatro Nuovo Giovanni da Udine, proponint la secont edizion di ‘Canais – Teatri par frutis e fruts’.
Chest an a son cuatri i apontaments che a àn a ce fâ cun la lenghe e la culture furlane, lidrîs e risultât des gnovis gjenerazions. Une storie “shakespeariane” intor a un om che al crôt di jessi Amleto, une esperience piçule piçule par i spetatôrs piçui piçui, l’incjant des magjichis bufulis e ae sunsurose tornade des scjadenadis “pantianis furlanis”, a son i ingredients di cheste rassegne inte rassegne, destinade in graciis di ducj a cressi par il futûr.
Per il secondo anno il Teatri Stabil Furlan si unisce all’offerta di ‘Udine città teatro per le bambine e i bambini’ organizzata ormai da diversi anni dal CSS Teatro Stabile d’innovazione del Friuli Venezia Giulia e dal Teatro Nuovo Giovanni da Udine, proponendo la seconda edizione di ‘Canais – Teatri par frutis e fruts’.
Quest’anno sono quattro gli appuntamenti che hanno a che fare con la lingua e la cultura friulana, radice e frutto delle nuove generazioni. Una storia ‘shakespeariana’ intorno a un tizio che si crede Amleto, un’esperienza piccola piccola per gli spettatori piccoli piccoli, l’incanto delle magiche bolle di sapone ed il roboante ritorno delle scatenate ‘pantianis furlanis’ sono gli ingredienti di questa rassegna nella rassegna, destinata grazie a tutti a crescere per il futuro.
TARIFIS DAI BILIETS
Biliet puest unic € 8,00
BIGLIETTERIA TEATRO PALAMOSTRE
Udine, Teatro Palamostre, piazzale Paolo Diacono 21
orario: da lunedì a sabato ore 17.30 – 19.30
tel +39 0432 506925
biglietteria@cssudine.it
Prevendita online sul Circuito VIVATICKET

E online sul sito di www.vivaticket.it


