Caricamento Eventi

Di

Pier Paolo Pasolini

Musichis di / Musiche di

Luigi Nono

Cun i atôrs dal / Con gli attori del

Teatri Stabil Furlan

e il

Coro del Friuli Venezia Giulia

Produzion / Produzione

Teatri Stabil Furlan – Coro del Friuli Venezia Giulia

In colaborazion cun / In collaborazione con

CIRF – Centri interdipartimentâl pal svilup de lenghe e de culture furlane “Josef Marchet”

“I Turcs tal Friul” al è dal sigûr il test teatrâl furlan che plui al à vût visibilitât di là dai confins de Patrie, dal debut venezian de edizion gloriose dal 1976 (a pene muart il poete, e a pene distrut il Friûl dal taramot) di Rodolfo Castiglione, cu lis musichis di Luigi Nono e cu lis senografiis di Luciano Ceschia, ae tournée taliane de magnifiche edizion dal 1996 di Elio De Capitani, cu lis musichis di Giovanna Marini, e cun protagoniste Lucilla Morlacchi. Cualchi atôr di chê edizion, dutune cu la gnove jeve di professioniscj, al à tornât a cjapâ in man chel copion, par contâ ancjemò la storie de invasion dai Turcs dal 1499. Sul fonts, il Tiliment, vêr protagonist de storie contade, de biografie di Pasolini, dal Friûl.
Al è il 1499, intant de invasion dai turcs in Friûl la vile di Cjasarse e sta par jessi assaltade. La comunitât alore si da dongje, e discut, e sielç cemût reagjî, fra la acetazion di un destin che al somee segnât e il slanç di riviel, soredut dai zovins. In cheste contraposizion di intindiments, si disglagne ancje il drame familiâr de famee Colùs, fra il contemplatîf Pauli e il ribel Meni.

‘I Turcs tal Friul’ è certamente il testo teatrale friulano che più ha avuto visibilità oltre i confini della ‘piccola patria’, dal debutto veneziano della gloriosa edizione del 1976 (appena scomparso il poeta, e appena distrutto dal terremoto il Friuli) di Rodolfo Castiglione, con le musiche di Luigi Nono e le scenografie di Luciano Ceschia, alla tournée nazionale della magnifica edizione del 1996 di Elio De Capitani con le musiche di Giovanna Marini, con protagonista Lucilla Morlacchi. Alcuni attori di quella edizione, affiancati da una nuova leva di professionisti, hanno ripreso in mano quel copione, per raccontare ancora la storia dell’invasione turchesca del 1499. Sullo sfondo, il Tagliamento, vero protagonista della storia narrata, della biografia di Pasolini, del Friuli.
È il 1499, durante l’invasione dei turchi in Friuli il villaggio di Casarsa sta per essere assaltato. La comunità allora si raccoglie, discute, sceglie come reagire, fra l’accettazione di un destino che pare segnato e lo slancio di ribellione che è soprattutto dei giovani. In questa contrapposizione di intenti si svolge anche il dramma familiare della famiglia Colus, fra il contemplativo Pauli ed il ribelle Meni.

TARIFIS DAI BILIETS DAI SPETACUI “I TURCS TAL FRIUL”, “SOS LARIBIANCOS”, “RESTIAMO UMANI”, “NOUFCENT”, “LYRA”

** Par otignî la riduzion al è necessari presentâ l’Abonament o la ContattoCard o la Tessera Soci che al certifiche il recuisît valit pai fins de riduzion al moment dal acuist dal biliet.
La riduzion no je  valide pai acuiscj online sul portâl VivaTicket.

BIGLIETTERIA TEATRO PALAMOSTRE

Udine, Teatro Palamostre, piazzale Paolo Diacono 21
orario: da lunedì a sabato ore 17.30 – 19.30
tel +39 0432 506925
biglietteria@cssudine.it

Prevendita online sul Circuito VIVATICKET

E online sul sito di www.vivaticket.it

Dettagli

Data:
15/10/24
Ora:
20:30
Categoria Evento:

Luogo

Teatro Palamostre
Piazzale Paolo Diacono 21
Udine, Udine 33100 Italia
+ Google Maps