La sauride stagjon dal Teatri Stabil Furlan

‘Savôrs’ e je la peraule ’dal gustâ’ che chest’an o vin sielgiût par dai il titul a la gnove stagjon 2026 dal Teatri Stabil Furlan. E di ‘gustâ’ si cjacare, difat, presentant une stagjon che a mostre parsore di une stesse taule tancj savôrs diferents, preparâts di tancj artiscj furlans di divignincis diviersis de nestre regjon, tacant de montagne pordenonêse (chê de pitine, par capîsi) di Marta Riservato che nus conte la storie straordinarie di sô none Argie, passant par chê citât che a sarà capitâl taliane de culture 2027 di Lisa Moras, cuntune storie che a sa di orient e di ocident, lant indenant viars soreli jevât cul lavôr centrât sul mangjâ furlan dal libri di recipis de contesse Perusini di Bettina Carniato, une polse tal Cuei par un bon taj cul lavôr sul vin di Carlo Onado, scritôr di zai milanês prestât al Friûl, e vie ancjemò simpri lant viars il cricâ dì cun la conte di un pâr di smursiei blancs e ros pierdûs intune storie là che par mangjâ a dile dute si mangjave ben pôc, de bande de gurizane Elisa Menon, e ancjemò plui in là cul incuintri sul confin, fra salamp e cevapcici di Aida Talliente e Patrizia Jurincic Finzgar. Rivant ancje a fâ un scjampon tas Gjermaniis là che i Krauten a deventin bruade par contâ une altre storie dal secul passât de bande di Maria Milisavljevic (tantis feminis chest’an), cul jutori preziôs di Federico Scarpin e un grant salt (chel sì, ‘oceanic’) di chê atre bande dal mont cul incuintri speciâl fra ramen e ‘suf, fra Yukio Mishima e Pier Paolo Pasolini siervît in taule di Marco Maria Tosolini. Ce sorte di viaç dentri de mangjative, nomo? E dut chest intun ambient gnûf dal dut, la gnove sede dal TSF, che a si cjate dentri de fiere di Torrean di Martignà. Une taule gnove gnove tant che un altri savôr di zontâ àl gustâ. ‘Gustâ’, propit.
Vegnîso a cene cun nô?

 

Lis Pantianis e la machine dal timp

Federico Scridel, Leo Virgili e Michele Polo a son lis trê pantianis furlanis che a àn tal cjâf dome un obietîf: il formadi.

Se vivrò dovrò pure tornare

Biblioteca Civica Niccolò Bettoni Via Seminario 29, Portogruaro, VE, Italia

Ce isal restât di chel slanç culturâl e identitari? Ce rapuart àno vuê i furlans cul Friûl? Intal tierç mileni, ce vuelial dî partî, tornâ, apartignî, restâ?

In eterni il nestri îr

Libreria Tarantola Via Vittorio Veneto 20, Udine, Udine, Italy

Presentazion dal libri "In eterni il nestri îr", cuart volum de golaine Senevierte

Ce crodistu di fâ?!

Al è un monolic in comedie, cun batudis che a son stocadis: un rapuart cuntune mari une vore anziane e no dal dut in se, e telefonadis cuntune fie plene di ansie e esigjente.

ROSADA!

Museo Giardino Sartorio Largo Papa Giovanni XXIII 1, Trieste, Trieste

L’idea nasce dal collettivo Caraboa Teatro, la drammaturgia e la regia sono affidate a Gioia Battista, l’interpretazione di Nicola Ciaffoni, il canto di Elsa Martin scopriremo un Pasolini inedito, una lingua che si fa musica e che torna a parlarci in un linguaggio universale.

Il gno viaç

Parco Ardito Desio Via Lombardia, Udine, Udine

‘D’indulà vegnitu? D’indulà sêtu? A ce puest partegnitu? Ce definissial cui che tu sês? S’o mi cjali indaûr ce aio imparât? Ce persone soio deventât vué ? E soredut ce divignî mi spietial?’

Lis Pantianis e la machine dal timp

Palio das Cjarogiules Piazza 21-22 Luglio, Paluzza, UD, Italy

Troveranno i nostri eroi un luogo fatto di pace e formaggio? La storia è originale e parla del difficile rapporto che esiste fra le pantegane e gli uomini, dove le prime sono ecologicamente virtuose, credono nell'economia circolare e frugano dappertutto, mentre al solito gli uomini cercano di distruggere la diversità senza pensarci due volte.

…Striis…

Bando per laboratorio teatrale rivolto ad attrici under 35

Strumîrs e Zambarlans

Ai Colonos via Giovanni da Udine 8, Villaccia di Lestizza, Ud

E conte di chel che al ven calcolât tant che il riviel plui grant e tragjic dal Rinassiment talian, jentrât inte storie cul non di “Crudel zobia grassa”.

I laboratori – Festival dal Teatri des Lenghis Minoritariis

Il Teatri Stabil Furlan organizza a Gorizia, nell’ambito delle manifestazioni per GO!2025, Gorizia-Nova Gorica capitale europea della Cultura 2025, LENGHIS, primo Festival del Teatro delle Lingue Minoritarie, al quale parteciperanno compagnie catalane, frisone, slovene, sarde, friulane, croate, e all’interno del quale verranno proposti tre laboratori teatrali aventi per tema i rapporti fra le differenti lingue parlate, sia in scrittura originale che in traduzione.

Ce crodistu di fâ?!

Corte Case Brusadin - Zancan via Prasecco 2/4, Pordenone

Al è un monolic in comedie, cun batudis che a son stocadis: un rapuart cuntune mari une vore anziane e no dal dut in se, e telefonadis cuntune fie plene di ansie e esigjente.

Amelio di Merêt

Teatro San Giorgio Via Quintino Sella 4, Udine, UD

E se Shakespeare al ves cjapade ispirazion dal Friûl par dutis lis sôs operis? Amelio di Merêt al conte la storie di un artesan furlan che al varès ispirât il famôs Amleto. Un spetacul sempliç e divertent che, jenfri i dubis amletics e un toc di matetât, al invide i grancj e i fruts a scuvierzi se stès e a cjalâ il mont cun voi gnûfs. Come che il teatri al fâs di simpri.