La sauride stagjon dal Teatri Stabil Furlan
‘Savôrs’ e je la peraule ’dal gustâ’ che chest’an o vin sielgiût par dai il titul a la gnove stagjon 2026 dal Teatri Stabil Furlan. E di ‘gustâ’ si cjacare, difat, presentant une stagjon che a mostre parsore di une stesse taule tancj savôrs diferents, preparâts di tancj artiscj furlans di divignincis diviersis de nestre regjon, tacant de montagne pordenonêse (chê de pitine, par capîsi) di Marta Riservato che nus conte la storie straordinarie di sô none Argie, passant par chê citât che a sarà capitâl taliane de culture 2027 di Lisa Moras, cuntune storie che a sa di orient e di ocident, lant indenant viars soreli jevât cul lavôr centrât sul mangjâ furlan dal libri di recipis de contesse Perusini di Bettina Carniato, une polse tal Cuei par un bon taj cul lavôr sul vin di Carlo Onado, scritôr di zai milanês prestât al Friûl, e vie ancjemò simpri lant viars il cricâ dì cun la conte di un pâr di smursiei blancs e ros pierdûs intune storie là che par mangjâ a dile dute si mangjave ben pôc, de bande de gurizane Elisa Menon, e ancjemò plui in là cul incuintri sul confin, fra salamp e cevapcici di Aida Talliente e Patrizia Jurincic Finzgar. Rivant ancje a fâ un scjampon tas Gjermaniis là che i Krauten a deventin bruade par contâ une altre storie dal secul passât de bande di Maria Milisavljevic (tantis feminis chest’an), cul jutori preziôs di Federico Scarpin e un grant salt (chel sì, ‘oceanic’) di chê atre bande dal mont cul incuintri speciâl fra ramen e ‘suf, fra Yukio Mishima e Pier Paolo Pasolini siervît in taule di Marco Maria Tosolini. Ce sorte di viaç dentri de mangjative, nomo? E dut chest intun ambient gnûf dal dut, la gnove sede dal TSF, che a si cjate dentri de fiere di Torrean di Martignà. Une taule gnove gnove tant che un altri savôr di zontâ àl gustâ. ‘Gustâ’, propit.
Vegnîso a cene cun nô?
…Striis…
Bando per laboratorio teatrale rivolto ad attrici under 35
Strumîrs e Zambarlans
Ai Colonos via Giovanni da Udine 8, Villaccia di Lestizza, UdE conte di chel che al ven calcolât tant che il riviel plui grant e tragjic dal Rinassiment talian, jentrât inte storie cul non di “Crudel zobia grassa”.
I laboratori – Festival dal Teatri des Lenghis Minoritariis
Il Teatri Stabil Furlan organizza a Gorizia, nell’ambito delle manifestazioni per GO!2025, Gorizia-Nova Gorica capitale europea della Cultura 2025, LENGHIS, primo Festival del Teatro delle Lingue Minoritarie, al quale parteciperanno compagnie catalane, frisone, slovene, sarde, friulane, croate, e all’interno del quale verranno proposti tre laboratori teatrali aventi per tema i rapporti fra le differenti lingue parlate, sia in scrittura originale che in traduzione.
Ce crodistu di fâ?!
Corte Case Brusadin - Zancan via Prasecco 2/4, PordenoneAl è un monolic in comedie, cun batudis che a son stocadis: un rapuart cuntune mari une vore anziane e no dal dut in se, e telefonadis cuntune fie plene di ansie e esigjente.
Amelio di Merêt
Teatro San Giorgio Via Quintino Sella 4, Udine, UDE se Shakespeare al ves cjapade ispirazion dal Friûl par dutis lis sôs operis? Amelio di Merêt al conte la storie di un artesan furlan che al varès ispirât il famôs Amleto. Un spetacul sempliç e divertent che, jenfri i dubis amletics e un toc di matetât, al invide i grancj e i fruts a scuvierzi se stès e a cjalâ il mont cun voi gnûfs. Come che il teatri al fâs di simpri.
Neveade
Teatro P. Maurensig di Tavagnacco Via Mazzini, Tavagnacco, UdineRegia: Massimo Somaglino Coreografia: Marta Bevilacqua In scena: Massimo [...]
Tant che Tupamaros
Foyer Ridotto Teatro Nuovo Giovanni da Udine Via Trento 4, Udine, Udine, ItaliaA Lignan, tal 1969, biel che l'om al svole fin su la lune, un grop di fantats furlans al è daûr a zuiâ un torneu di balon inmaneât da la colonie de diocesi di Udin. A si son nomenâts cuntun non une vore discul, ispirât dai timps: “Tupamaros” e il diretôr - arbitri de colonie ju à visâts: “Cun chel non alì fin che ca o arbitri jo, voaltris no le vincês une partide!” A laran cussì lis robis?
Salve o Vita!
Kulturni Center Lojze Bratuž Viale XX Settembre, 85, Gorizia, Gorizia, ItaliaLo spettacolo “Salve o Vita! Slanci, visioni e tormenti del giovane Carlo Michelstaedter” suggella la trilogia dedicata al giovane e talentuoso filosofo goriziano tra più profondi, profetici e trasgressivi dell’ambito mitteleuropeo.
Lis Cinc Aghis
Teatro P. Maurensig di Tavagnacco Via Mazzini, Tavagnacco, UdineScritto da Stefano Montello, scrittore e cantautore friulano, “Le Cinque acque” è un viaggio confidenziale alla scoperta di un territorio discosto, sorprendente e perlopiù sconosciuto: la Bassa friulana.
La contea medievale di Gorizia
Auditorium della Cultura Friulana Via Roma 23, Udine, Gorizia, ItalyRendez-vous particolarmente importante perché i protagonisti saranno la Contea Medievale di Gorizia e Franco Cardini.
Tocut
Teatro Palamostre Piazzale Paolo Diacono 21, Udine, Udine, ItaliaTocut in friulano vuol dire pezzettino. Tocut, tocut, tocut… è il suono che fanno i piedini mentre cercano. Tocut, tocut, tocut…è il rumore di mani che bussano su una scatola magica.
IN ETERNI IL NESTRI ÎR
Sale TSF Via della Vecchia Filatura, Martignacco, ItalyQuesto dramma, tradotto in friulano dall’originale tedesco, è un’opera corale, ma di un coro di fantasmi, quegli stessi che riempiono la nostra terra e i nostri concetti di ‘identità’: quante ce ne sono in Friuli, sia a cercarle nel paesaggio, sia in una maniera del tutto metaforica, di case che delimitano i confini? E lo stesso Friuli, non è forse stato (e non è ancora) una casa con una porta, talvolta aperta altre chiusa, per accogliere o respingere, per partire, tornare, scacciare un ‘Altro’ che arrivava, e che arriva ancora, dal ‘mondo che brucia’? E non è la porta stessa a segnare quei due spazi differenti laddove prima ce n’era uno solo?
